Ubat kurap untuk si kucing kurap!

February 09, 2012

Ye. Kucing-kucing peliharaan saya sudah berkurap. Kurapnya mengalahkan kurapnya kucing bergelandangan. Tebal. Berkerak. Bulu-bulu pun banyak yang gugur.

Antara Opet dan Oyen, si Opet lah yang paling teruk Hujung telinganya memang dah macam diikat dengan batu karang. Besar sungguh kurapnya. Si Oyen, kalau menggaru sampai berdarah-darah. Kita memandang pun rasa kesian. Jijik takde, geli geleman tu pasti.

Dah berminggu Opet dan Oyen sengsara dek kurap. Anak-anak memang dah ditegah jangan nak peluk-peluk macam selalu. Takut kurap menjangkit. Tapi kalau dah namanya budak, apa nak dipeduli. Haih!

Mahu dihantar ke klinik, tak tau pulak mana yang ada kat kawasan berhampiran. Malas sebenarnya. Tu yang tak jumpa. Kalau dicari mesti ada. Makin berkurap lah kucing-kucing itu.

Seminggu lepas, aku ke Melati Utama. Ada urusan. Dah ke sana, singgah lah kejap beli sate Haji Samuri. Masa nak kedai tu lah, ternampak ada pet shope. Terus masuk, takde pikir-pikir dah. Dengan tuan kedai, dihuraikan segala permasalahan. Dicadangkan 2 benda, sama ada shampoo atau pun ubat spray. Aku pilih ubat spray, sebab lagi senang nak uruskan.

Alhamdulillah.

Lepas seminggu, dah nampak banyak perubahan pada kurap-kurap si Opet dan Oyen. Telinga yang dah kering kontang disebabkan berkurap, sudah mula nampak bulu-bulu baru yang tumbuh. Kerak-kerak yang menebal dah hilang, tinggal saki baki skit je lagi. Mungkin seminggu lagi, hilang lah semuanya.

Insya-allah.

Kepada pemelihara-pemelihara kucing yang berkurap, kukongsikan bersamamu ubat spray yang kugunakan.

Septiderm-V : Skin Care Lotion

Description

Directions


The price? RM 39.00.
Location? Refer below.

Happy Spraying!

You Might Also Like

1 comments

  1. Nk minta tolong beli bole sbb sy dh lama cri Tp x jumpa... Lau bole kol eh 017-6126058

    ReplyDelete

Press

press