Projek Pulau Belitung 2013

July 20, 2012

Pulau Belitung, Indonesia
Pulau Belitung, Indonesia
Gua jatuh cinta dengan filem Laskar Pelangi. Tak tau lah dah berapa kali, gua tak bosan-bosan menonton filem dari Indonesia nih. Lepas tu datang pulak Sang Pemimpi. Aduh. Seronok. Dek kerana filem-filem tu, gua gigihkan diri pergi beli buku tetralogi Laskar Pelangi, karya Andrea Hirata.

Laskar Pelangi. Sang Pemimpi. Edensor. Maryamah Karpov.

Semua tu dah gua baca.

Dan bila membaca dan menonton filem, gua jadi betul-betul teringin nak ke Pulau Belitung tempat asal-usul buku/filem ni. Bertambah ghairah bila digoogle kan gambar-gambar di Pulau Belitong. Sangat awesome. Jenis tempat yang masuk dalam selera gua kalau nak melancong. Serta merta gua suarakan cadangan kepada kawan-kawan, tapi hanya dipandang sepi. Tak kurang jugak ada yang memandang serong. Gua kachewa.

Sampai lah minggu ni, tiba-tiba ada sahabat menyemarakkan balik berahi gua nak ke pulau bijih timah ni. Bincang punya bincang, hari ni sudah pun terbeli tiket kapal terbang untuk ke sana.

Insya-allah, May 2013 akan kujejakkan kaki mulus gua ke pulau ohsem ini!








You Might Also Like

0 comments

Press

press